fredag 3 augusti 2012

Billbäcks plantskola

Idag har vi tillbringat eftermiddagen på Billbäcks plantskola utanför Norrköping. De har en fantastiskt fin visningsträdgård och ett stort sortiment av växter. Dagens inköp blev ett Silverax, en växt jag blev förtjust i när vi var i Skottland för några år sen och jag har inte stött på den på någon plantskola sen dess men nu har jag en planta som ska ner i jorden på kolonin.

Två lila Kransveronikor och två Vitlysingar blev också inköpta. Vitlysingen ser ut som en vit Kransveronika men blomman är lite böjd som en räka så vi döpte om den till räkblomma istället.

Vad är det med mig och blommor på ax?





Silverax




Vitlysing

Från vänster: sonen, jag, dotterns pojkvän & dottern som firade att jag nyligen fyllt år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar